SL

Jag har hört mycket klagomål på SL på senaste tiden, bland annat gnällig personal! Jag håller verkligen med!
jag skulle åka en station med bussen och hade bussremsa, då kostar det ju mindre mindre. Så säger busschauffören:

- ska du bara åka en station?

- Ja, svarar jag

- jag kollar så att du går av nästa station , bara så att du vet!


Grinigare människa får man leta efter!
När jag satt på en buss för några veckor öppnar några 14 åriga killar en chips påse, då säger busschauffören i högtalaren:

- NI ÖPPNAR INTE CHIPSPÅSEN PÅ BUSSEN! DET LUKTAR ILLA!


killarna öppnar påsen iallafall och då flippar busschauffören och hotar med att slänga av dom! Får busschafförer slänga av folk?

Jag har nämligen lyckats bli avkastad en gång när jag var 12-13 för att jag hade fötterna på sätet! Det är fan inte klokt! visst, han kastade inte av mig men när en busschafför skriker på en liten 12 årig flicka blir flickan såklart rädd och gör som chauffören säger!

Skriva/oskrivna regler i kollektivtrafiken som är till för att brytas:
Man får inte prata högt
Man får inte prata i sin mobil
Man får inte ha fötterna på sätet
Man får inte röka
Man får inte rita på reklamskyltarna
Man får inte vara full
Man får inte sjunga
Man får inte äta
Man får inte dricka
Man får inte (på tunnelbanan) titta på folk
Man får inte spela för hög musik i hörlurarna
Man får inte sitta på sätet närmast gången om ingen sitter närmast fönstret
Man får inte skratta för högt


Mina egna regler:
-Busschauffören är en man med glatt humör!!!!
-Det ovan gäller all personal på SL !
-Man ska inte klaga på folk om de oskrivna reglerna som att man är för högljudd eller liknande, sverige är ett fritt land och om något inte är en lag eller regel har ingen något att säga till om. Så ni ska skita i om någon har fötterna på sätet eller skrattar och pratar högt! visst att det inte är särskilt trevligt med högljudda människor och smutsiga säten, men det är varken en lag eller regel och klagomål är tråkigt!


Läsarnas ord
Postat av: sofie

sv: haha yes, det är one tree hill tjejerna;D älskar serien! :D

2008-02-29 @ 12:51:19
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: Natta

men herregud vilka skumma busschaufförer :S och nej man får absoult inte slänga av folk om de inte gör något olagligt men att äta chips är ju inte olagligt bara för att det ska lukta illa. Vädra då :S

2008-02-29 @ 14:58:41
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

vilken störig busschaufför, :D ha en fortsatt tevlig dag.

2008-02-29 @ 15:24:08
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: aliceannygertrud

korkad busschaufför ;P
ha en bra dag:)

2008-02-29 @ 18:07:52
URL: http://aliceannygertrud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0