Sjukdomar

sjuk


Jag säger bara usch och fy till sjukdomar som halsfluss och influensan! Hela min familj ligger för tillfället hemma och är sjuka! Mamma och pappa ligger i influensan och min lillebror har halsfluss! Jag vågar ju knappt andas hemma nu förtiden. Och ikväll ska jag sova hos Elin. (nåja inte bara av rädsla för att bli smitttad kanske.. Det ska bli jätte kul!)
Jag har för den delen redan varit sjuk den här månaden så jag är inte så himla taggad på att bli sjuk igen. Och nu är det ju lov, så det är verkligen inte ok att bli sjuk nu!

Den senaste tiden innan lovet har nästan alla i skolan varit sjuka någon gång, saken är den att om en i skolan blir sjuk smittar den personen sin kompis, som smittar sin kompis, som smittar någon annan, som smittar sin kompis, osv. Så om en i skolan blir sjuk blir nästan alla sjuka.

Någon som har något tips för att undvika att bli smittad?

Skulle vara riktigt snällt!

Läsarnas ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0