Första lnlägget

Hej!
Vi heter Camilla och Ida och vi har bestämt oss för att starta en modeblogg. Eller kanske inte direkt bara en modeblogg, man kan säga att vi ska skriva om allt aktuellt, mode, streetstyle, filmer, skivor, band, artister, händelser, mm.

Vi kan börja med att berätta lite om oss själva.
Båda är födda år 1991. Vi går på Sam-Media på Tyresö gymnasium, så vi är alltså intresserade av foto, rörligbild, photoshop och av att skriva.  Båda är intresserade av handboll, Ida spelar, Camilla är handbollstränare för tjejer födda 98-99.  Några andra specifika intressen har vi egentligen inte förutom vanliga grejer som att umgås med kompisar, prata skit, killar och kategorierna som vi kommer skriva om i bloggen.
Båda är lite svaga för bilddagboken.se så vi skriver in våra bilddagböcker här, Camilla, Ida.

Eftersom vi tycker det är jobbigt att skriva om oss själva, skriver vi om varandra:


Camilla skriver om Ida:
Ida kan beskrivas med många ord, bla. Rar, gullig, söt, rolig, klantig, lojal, ambitös, virrig/förvirrad
Jag tänker förklara varje ord jag skrev ovanför,
Rar -  Ibland är hon sådär rar och snäll att man bara vill nypa henne i kinderna!
Gullig - Hon har gullig personlighet och utseende, gullig personlighet hör egentligen ihop med rar men tog med gullig för utseendet.
Söt - Ja, Ida är verkligen sjukt söt! Man vill krama henne hela tiden!
Rolig - Ja, ibland är hon verkligen rolig. Men jag kan medge att det är ofta man skrattar åt henne istället för med henne!
Klantig - Täntke förklara det ordet med att säga att Ida blev utnämn till "klassens klant" i sin gamla klass.
Lojal - Jag kan säga såhär, Idas vänner kan verkligen lita på Ida i vått och torrt.
Ambitös - Jag tycker hon verkar väldigt ambitös och målmedveten i skolan!
Virrig/förvirrad - Ingen kan röra till saker i sitt huvud som Ida kan, det är som om hon tar av sig huvudet och skakar om det ibland.

Ida skriver om Camilla:
Camilla.. ojojoj, var ska man börja? Camilla och jag träffades för första gången under en handbollsträning för ca 5 år sedan. Jag kommenterade hennes snygga strumpor och sen dess har vi varit kompisar.

Det är det första ordet jag kommer på när jag tänker på Camilla är "Gapskratt". Det är ovanligt att hon inte är glad.
Hon är rolig och fäller alltid dom skönaste kommentarerna! 
En sak som jag verkligen stör mig på är när vi tittar på film och hon kan replikerna. (T.ex. 10 orsaker att hata dig, Hon kan ALLA repliker!)

Sen skrev hon där ovan att jag är.. klanitig, jag kan tyvärr inte neka till det, men hon ska faktist inte säga något.
REVENGE HISTORY; För ett tag sedan när Camilla och jag var i stan skulle vi åka upp för en rulltrappa. Båda gick mot rulltrappan som går nedåt. Jag hann upptäcka det men Camilla gick rakt in i rulltrappan och försökte ta sig uppåt, som om världen hade gjort uppror mot henne, så det tog ett tag för henne att fatta och komma ur den. Jag skrattade, det gjorde hon också. Men när vi såg en vakt skratta åt oss var det inte lika kul längre.

Camilla är lite halvt beroende av McFly, så ni kommer säkert behöva läsa några inlägg om dom här.

Läsarnas ord

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0